lauantai 15. kesäkuuta 2013

Oodi Anderssonille



Olen hengästynyt. Kuten lähesyksinpuheluni Facebook-sivulla kertoo: 

- Huh, ihan viime tipassa muistin käydä hyväksikäyttämässä kirjakaupan etusetelin... Uusin Claes Andersson on nyt minun: 'Syksyni sumuissa rakastan sinua'.

- Ja kun luen ensimmäistä runoa, meinaa taas pukata seljälleen:
"Merkitse muistiin ne joita olet kaivannut ja ne joita olet himoinnut.
Myös ne joita vihasit ja jotka halusit murhata." 

  • Kaksi viikkoa sitten päätin murhata kirjassa kaikki entiset miehet päästäkseni heistä lopullisesti eroon. Vihaisin heidät kirjallisesti kuoliaaksi, kun en ole sitä aiemmin osannut tehdä.

- Ja sivun alareunassa jatkuu:
"Palauta mieleen ne joita epäilit, ne johin et luottanut
ja jotka aiheuttivat surua.
Ne joita ihailit ja itserakkaudessasi palvoit." 

  • Olin edellisviikon Valamossa ja aloin palvoa Torsti Lehtistä, sielunkumppaniani.

- Ja sitten vielä joku ihmettelee, miksi pistin 39.90 (-10)€ runokirjaan!!!

- Jumalauta, Andersson!
"Olen järven pohjaton muta, pohjamutani lohduttaa toivotonta.
Olen järven huoneet, toivonsa menettäneen loistava järvi
huoneessa, loistavassa mudassa."
  • Kirjoitin eilen runon:
'Harmaaksi kääntynyt mieli
sataa haaleaa vettä

Astun pohjamutaan
haukkomaan henkeä

Pelkässä valossa tulisin sokeaksi'


- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

- - - Paulan kommentti: "Ei Jumalauta, Andersson! Saanko nuolla jalkapohjasi?"

- - - Välihuomautus Tiistain runositaatti -sivulle:
Runopölkylle pääni panen, kun nämä(kin) säkeet juuri luin:
"Jos et valitse minua minä valitsen sinut.
Jos valitset minut minä tapan sinut"


- Siis aivan mieletön kirja! Miesten Puolue- produktiossamme ovat lausujatoverit tulleet myös Andersson-faneiksi, kun heille olen anderssoneja tarjoillut. Mutta en odottanut tällaista, kun äsken hädissäni "jotain sinnepäin" sanaakaan lukematta ostin. En lukenut edes kirjan nimeä, vain Anderssonin nimen.

- - -

Kiitän sinua, Andersson, runoistasi niin syvään kuin maa periksi antaa!!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti